poniedziałek, 24 kwietnia 2023

PoCZYTAJmy kryminał

Na pionowym plakacie na oliwkowym tle znajduje się okładka książki Michała Śmielaka - Ucichły ptaki, przyszła śmierć. Na okładce znajduje się ciemnozielona ściana lasu, na dole okładki przerażone oczy. Oładka ujęta jest w ozdobną, zieloną ramkę. W górnej części plakatu na ciemnozielonej belce znajduje się seledynowy napis: PoCZYTAJmy, natomiast w prawym dolnym rogu znajduje się ciemnozielony narożnik z seledynowym napisem: Kryminał.
projekt własny

Przeczytałam niedawno informacje o Michale Śmielaku, że pisze takie książki, jakie sam chciałby przeczytać. Od razu może dodam, że jest to jedna z tych książek, które mimo, że reprezentuje gatunek typowo rozrywkowy, to jednak na długo zostaje z czytelnikiem, szczególnie tym wrażliwym ;) A kiedy dodam jeszcze, że książkę mojego ulubionego pisarza kryminałów czyta w wersji audio mój ulubiony lektor - Andrzej Zadura, to mamy wówczas duet idealny :) Czy można bać się przy odsłuchu? Można, ja kilkukrotnie robiłam przerwy, żeby wyciszyć rosnący niepokój. 

Książka zaczyna się bardzo niewinnie. Czworo przyjaciół, w ramach wieczoru kawalerskiego jednego z nich, wybiera się w góry. Zaplanowane liczne atrakcje budzą męską ciekawość. Dobrą zabawę i radość powoli zaczyna wypierać lęk i poczucie paranoi, a kiedy cichną ptaki, śmierć przychodzi po raz pierwszy.

Kto nie czytał jeszcze żadnej powieści Michała Śmielaka, niech zacznie właśnie od tej, a na pewno nie pożałuje tego wyboru. Komu, jak komu, ale bibliotekarzowi zakochanemu w kryminałach, musicie z pewnością zaufać ;)

Serdecznie polecam czytelniczej uwadze!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz